چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: شهادت طلبی و ولایت‌مداری دو ویژگی‌ مهم شهید مطهری بود که همچون حضرت زهرا (س) تا آخرین لحظه از امام زمان خویش دفاع و حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ریاست سازمان عقیدتی سیاس آجا شب گذشته در مراسم اختتامیه گروه معارف جنگ که در پادگان دوکوهه اندیمشک برگزار شد به تبیین  نکات اخلاقی که لازمه هر انسان مومن است پرداخت.

وی با اشاره به دستور دین اسلام مبنی بر  عفو و گذشت در هنگام بدی‌ها گفت: یکی از مهمترین نکات اخلاقی مخصوصاً در سفر این است که اگر انسان از کسی بدی دید آن را با خوبی پاسخ دهد و عفو و گذشت نماید.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی آجا تواضع و فروتنی را ویژگی دیگر صالحان برشمرد و تاکید کرد: تواضع و برخورد سالم با جاهلان یکی از بهترین اوصاف مومنان حقیقی است چرا که این سیره علما و صلحای گذشته نیز بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با انتقاد از شیوه بعضی اشخاص در هنگام رسیدن به قدرت و جاه و مقام خاطرنشان کرد: متاسفانه گاهی اوقات در جامعه مشاهده می‌شود که بعضی افراد به محض رسیدن به پست و مقام دنیوی دچار تکبر و غرور می‌شوند که این کار بسیار ناشایست است و دروایات ما هم به شدت نهی شده است و ما باید هر جا هستیم تواضع و فروتنی را حتی نسبت به زیردست خود نیز فراموش نکنیم.

وی با اشاره به سالروز شهادت استاد مطهری این شهید بزرگوار را شهید راه ولایت دانست و گفت: شهادت‌طلبی و ولایت‌مداری دو ویژگی مهم شهید مطهری بوده است که همچون حضرت زهرا (س) تا آخرین لحظه از امام زمان خویش حمایت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha